Nov 19, 2009

"last exam??~operating system~

Alhamdulillah.... akhirnya, musim peperiksaan sudah melabuhkan sementara jidainya... last exam, operating system.. walaupun agak terkejut sebab banyak sangat soalan yang perlu dijawap (no option) dengan markah keseluruhan 100 markah, namun terbit rasa syukur dihati.. sebab ni exam yang last.. walaupun saya orang yang last habis exam kat rumah....(=


bak kata Dr Shahirah, sepatutnya kami semua dah immune dengan exam.. ye r kan..kami kan da tahun 3.hehe( da tua pon rupanya). namun, perasaan gentar tu tetap ada bersarat dalam hati.. memikirkan tanggungjawap sebagai seorang anak, pelajar, etc... (sambung sendiri =)


dan, satu lagi "perkara" besar yang sedia menanti diri ini.. iaitu WEHDAH 09... sedikit rasa bimbang andai apa yang kami rancang jadi sebaliknya. kerana kami hanya mampu merancang tapi Allahlah yang menentukan semuanya... Dan perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan..


semasa meeting dengan en. syafful... melihat saya yang agak tersengguk2 faham, kak Ti menepuk bahu saya dengan mesra dan berkata :
"banyak2 selawat Neza, hati yang kosong tanpa zikruLLAH mudah dihinggap syaitan.. syaitan memang suka bermain dekat kelopak mata.. natijahnya, kita akan rasa mengantuk.."


saya hanya menganggukkan kepala. dalam hati ,saya berselawat banyak2.. sebab hati yang kosong jadi tempat kesukaan syaitan untuk brmain, bergayut and so on.. hati yang rasa bertuhan, walau keseorangan tetap rasa damai, sebab hati itu yakin Allah tetap ada bersamanya... tapi hati yang tidak bertuhan, walau berada ditempat yang ramai tetap rasa sunyi dan keluh kesah... bukankah dengan mengingati Allah itu hati kita menjadi tenang??

0 komentar tetamu neza: