May 18, 2010

"special for my frenz....~syurga bukan percuma...~

 Assalamualaikum... hampir sebulan saya tak meng"update" blog ni. cian plak saya tengok.. hampir 3 tahun saya tak berpeluang nak beramah mesra dengan sahabat metrik saya ni.. Alhamdulillah saya berpeluang juga berjumpa "lama" dengan dia..(masa wehdah xsempat nak bersembang sangat, sebab saya tak sempat)


sikap sahabat saya ni tetap tak berubah. seingat saya, mase kami masih dibangku matrik, dia selalu melorekkan kata-kata berupa nasihat dalam buku saya. dalam pertemuan ni pun tak terkecuali. sedang saya "asyik" dengar ceramah, tiba2 jer dia minta buku nota saya.. saya da faham apa yang dia buat..=)


betul apa yang saya jangka.. inilah bait kata yang ditulisnya dalam buku nota saya.... 


"special for my frenz....~syurga bukan percuma...~

bukan tak tega,
tapi terlalu cinta,
bukan tak mengerti,
cuma ingin gapai hakiki,
antara seru dan kasih,
antara sayang dan disayang,
maafkan andai luka berdarah,
mungkin belum di mengerti,
luka ini kian parah,

Deras, suci, jernih,
zahir terlihat tak menggambarkan rasa,
Tidaklah diri seteguh karang di lautan,
walau dibina tembok penghadang,
tersilap langkah, ia runtuh juga,
hapuskan air yang mengalir,
Bukan ini tempatmu,
langkah kaki baru satu,
masih beribu perlu dituju..

jalan ini penuh onak,
Bukan tercipta untuk si manja,
bukan juga bagi hamba dunia
lekanya nafsu lebih peka,
yang gentar akan hilangnya mentari,
bukankah janjiNya telah pasti??

yang patah pasti ditumbuh,
yang hilang pasti diganti,
usah ditanya bila dan bagaimana,
andai bukan disini, disanakan abadi,
Laa tahzan!!

semalam Dia telah menolongmu,
pasti esok Dia tetap bersamamu,
ingatkan daku,syurga bukan percuma~


(thanks my dear frenz --> Rozi )


Breach of Trust

2 komentar tetamu neza:

ismi_r*** said...

luv u la
muah*muah**

neza ismail said...

luv u to...
muah*muah*muah**
lagi byk dari awk..hehe!!