Mar 16, 2009

"jangan berlagak"

Assalamualaikum, semua........
kisah yang saya nak kisahkan kat sini sebenarnya berlaku pada diri saya sendiri. tujuan saya nukilkan kat blog ni untuk sama-sama ambil ikhtibar dari apa yang pernah saya alami agar tak buat kesalahan yang sama..huhu!!!!.


erm, nak dijadikan cerita baru-baru ni ada member ajak p masjid. sambil buat kerja sendiri mata saya ni asyik melilau(AstaghfiruLLah- jangan ikut yer, jaga pandangan=) sana sini.sambil-sambil tu sempat juga saya tengok perarakan Maulidur Rasul dan orang kawen. tapi, bukan saya yang kawen,yer.. jangan silap faham..=P

Alhamdulillah, saya dapat balik lebih awal dari member saya... dengan nada yang agak berlagak, saya cakap kat member saya " tengok saya, leh balik awal..hehe!!! awak balik lambat kan,kan?" "Ya Allah, Kau ampunilah dosaku yang ujub+berlagak ni YA Allah"


Allah nak uji dan nak bersihkan balik niat + sikap saya time tu iaitu jangan berlagak walaupun time tu saya cuma berniat nak gurau jer ngan member saya, saya memang kalau bergurau tu bahasa kasaq sket... Allah datangkan ujian kat saya untuk sedarkan saya balik. bila nak balik saya cari sendal saya tapi xjumpa. puas dah cari sekeliling masjid namun masih gagal jumpa. masa tu, barulah saya sedar Allah nak uji dan tarbiayyah saya sebab terlepas cakap sebelum tu....




dengan hanya berselipar
"jepun" saya tetap terus mencari sambil dalam hati saya tak putus-putus berdoa+meminta ampun dari Allah atas kelanjuran kata-kata saya sebelum tu. masa tu saya dapat rasa manisnya ukhwah sebab semua member saya turut sama mencari dan ada yang sanggup keluar ke kedai untuk beli yang baru. memang saya rasa sangat terharu+ tak tahu nak cakap apa lagi tyme tu...



"AlhamduliLLah, akhirnya sendal saya dijumpai juga. moral of this story : jangan berlagak terutamanya di rumah Allah, ukhwah yang terjalin ikhlas kerana Allah itu yang lebih baik, dan akhir sekali sabarlah jika ada ujian dan tarbiyyah yang menimpa sebab mungkin hadirnya ujian atau tarbiyyah itu untuk mensucikan balik niat kita+sedarkan balik apa yang dah kita lakukan..

0 komentar tetamu neza: